Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
04/07/2021Uprzejmie informujemy, że od 1 lipca 2021 roku każdy właściciel lub zarządca budynku będzie miał obowiązek złożenia deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków dotyczącej źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.
Ustawą z dnia 28 października 2020 r. o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji
i remontów oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2127) utworzono Centralną Ewidencję Emisyjności Budynków (dalej zwaną CEEB). CEEB jest systemem informacji o źródłach ogrzewania budynków w Polsce, ma wspierać walkę ze smogiem. Za jego konstrukcję odpowiada Główny Urząd Nadzoru Budowlanego.
Deklaracje należy złożyć:
- w terminie 12 miesięcy od dnia ogłoszenia komunikatu o którym mowa w art. 18
pkt 6 wyżej wymienionej ustawy w odniesieniu do źródła ciepła eksploatowanego w dniu ogłoszenia komunikatu (od 01.07.2021) lub - w terminie 14 dni od pierwszego uruchomienia nowo wymienionego źródła ciepła oraz w budynkach nowo powstałych.
Deklaracje będzie można złożyć w formie elektronicznej, przez Internet posiadając profil zaufany lub podpis elektroniczny wchodząc na stronę: http: //www.zone.gunb.gov. lub w wersji papierowej za pośrednictwem Urzędu Gminy Sękowa pok. 6A w godzinach pracy urzędu.
pliki do pobrania:
CEEB dla właścicieli i zarządców.pdf
Więcej informacji można uzyskać w Urzędzie Gminy Sękowa oraz znaleźć na stronie GUNB: www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq