Przejdź do treści
Panorama Gminy

Bartne Świerzowa

09/04/2021 Autor: admin

Wolny czas i budząca się przyroda zachęca do pieszych wycieczek. Jednym z wielu ciekawych miejsc, które warto zobaczyć jest ścieżka przyrodnicza Bartne – Świerzowa.

Wycieczkę rozpoczynamy w Bartnem przy budynku świetlicy, gdzie możemy zostawić samochód. Będąc w Bartnem warto także zobaczyć Cerkiew muzeum oraz drugą cerkiew znajdującą się naprzeciwko budynku świetlicy. Szlak pieszo rowerowy wyznaczony jest kolorem żółtym i początkowo za świetlicą biegnie drogą asfaltową po czym na wzniesieniu skręca w lewo i dalej biegnie droga asfaltową a później drogą żwirowaną, aż do pierwszego deszczochronu, gdzie skręcamy w prawo w kierunku przełęczy Majdan.

Idąc dalej na wprost mijamy przełęcz Majdan a następnie drugi deszczochron na pięknej polanie. Dolina wzdłuż potoku Śwerzówka jest dość błotnista, ale w miejscach, gdzie strumień krzyżuję się ze ścieżką Magurski Park Narodowy wybudował kładki nad potokiem.  Idąc dalej będziemy mijać kolejne punkty ścieżki przyrodniczo – historycznej przypominające o tętniącej kiedyś życiem dolinie. Po ponad 2 godzinnym marszu nie istniejącymi już wsiami możemy dotrzeć do miejscowości Świątkowa, gdzie znajduje się łowisko i restauracja oraz wyjątkowo kolorowa cerkiew.